måndag



hej då ljusdal
hej då allt som varit
och allt det,
som aldrig blev

tack för den här sommaren och
pizzorna, ölen, värmen, tillkortakommandena. de sena nätterna, äventyren, vattnet, fyllorna och sorgerna. cykelturerna och promenaderna, filmerna och böckerna. resorna och de varma famnarna. det toviga håret, skratten, förvirringen, pengarna, kärleken - och hatet. fuldansen, det enorma chipsätandet, koncept AB, känslan av vi, fikandet, vinet och oron. de sönderkyssta läpparna och dig, dig, dig.

tack för allt
som har lett mig hit

och förlåt
för alla idiotiska grejer
jag har sagt och gjort
men jag har liksom inte kunnat uttrycka mig
på något annat vis

jag förstår inte riktigt varför jag gör en sån stor sak av den här flytten. det är inte så att jag kommer vara borta för alltid och jag har helt klart tagit större kliv än såhär i mitt liv. men jaja, det är väl så det är och det är väl så det känns just nu. finns kanske ingen anledning att förlöjliga mig själv.

hur som helst: PUSS!
nu packar jag ner datorn i kappsäcken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar