fredag

Som om Ikea har måtten på min kropp. Som om Kamprad någonsin förstått nåt om mina drömmar för att färga mitt lakan blått.
Har han vandrat alla vägar som jag gått?

Som om Valerina Natt häller sömn i min mamma. Vi tuggar substitut för att vi inte har nåt annat. Tabletterna är skurna ur samma vita gift.
Dricker deras skit varje dag.

Som om Alfakassan någonsin fått mig mätt. Som om de någonsin haft rätt att kalla mig för arbetssökande. Jag söker inget, nej, jag gör arbetsgivaren en tjänst.

Låt mig va. Ni behöver inte vara mina kompisar
Låt mig va. Bara ta pengarna & dra
och tack det är bra för mig - behåll växeln

Som om Coca Cola har receptet för mina gnälliga leder. Som om McDonald's har en aning om mitt labila skede. Som om Bill Gates programmerar lösningar för mina problem. Som om Astra någonsin bryr sig om såret på mitt ben.

Som om någon nånsin bryr sig
Tror du jag är dum?

2 kommentarer: