torsdag

jag är ledsen, men

Vi ska tycka om varandra
och det kommer gå åt helvete.
Det kommer gå åt helvete och
det är inget vi kan göra något åt.
Förutom att tycka om varandra ska vi göra.
Du kommer skrika åt mig
att jag är en slapp hora
och jag kommer svara
att
dina knäskålar är de fulaste jag någonsin sett
och vi kommer tycka om varandra
inte bara för himmelrike och puss !
och tvillingsjäl och ojdå,
känslan av rätt hela tiden.

Inte bara därför tycka om, tycka om,
för det gör vi ju!
När du skäms för att jag healar maten
för att jag lider när du bara vill sova
när du hatar att jag inte hör vad du säger
när jag sprängs för att du sover med en man,
(som bara är kompis)
när bilen inte krånglar för att den inte finns
och att du tycker det är mitt fel,
eftersom jag inte ens har körkort
eller garage eller ens ritningar på något.
Garage.
Och jag kommer inte begripa
hur någon kan bli så upprörd,
över en liten fläck och ett äppelskrutt.
DET VAR JU BARA ETT ÄPPELSKRUTT OCH HELVETE!

Och vi kommer tycka om varandra
när vi är så rädda
för att den andra ska försvinna
att
vi själva funderar
på att hinna
först.
Och vi kommer tycka om varandra
när vi försvunnit
och ångra oss
och komma tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar